برای اکثر طراحان گرافیک روزی فرا می رسید که کار کردن برای دیگران را کنار می گذارند و برای این آماده می شوند که از کارمندی به سمت فریلنسری حرکت کنند. تصمیم گرفتن برای خیزبرداشتن و اتکا کردن بر خودتان می تواند بسیار هیجان انگیر باشد! فریلنسر بودن به معنی این است که شما کنترل شغل و حرفه تان را در دست می گیرید و رئیس خودتان می شوید. ولی در فضایی پر از رقابت مانند طراحی گرافیکی، فوتوشاپ و از این قبیل، چگونه باید مطمئن شوید که خیز برداشتن و پریدن شما به سمت فریلنسینگ منجر به سقوط نخواهد شد؟

اشتیاق شما برای فریلنسر شدن ممکن است به یک چالش تبدیل شود. چرا که برای اینکه لیست مشتری هایتان را بسازید و خودتان را در دنیای طراحی مطرح سازید، باید پشتکار خیلی زیادی داشته باشید. سروکله زدن با مشتریان واقعی ممکن است خیلی خوشایند نباشد. با این حال، نگران نباشید؛ کمی دوراندیشی می تواند در این پرش به شما کمک کند. با آماده کردن خودتان می توانید یک فریلنسر موفق در دنیای طراحی گرافیک شوید.

چند قدم برای شروع و پیشرفت در فریلنسینگ طراحی گرافیکی:

  1. ابزار خود را بررسی کنید. اولین چیزی که یک طراح گرافیک باید انجام دهد، اطمینان پیدا کردن از این است که آیا از برنامه های مناسب استفاده می کند؟ علاوه بر اینکه باید از بهترین نرم افزار استفاده کنید، باید واقعا به آن تسلط داشته باشید. پس سعی کنید میانبرهای کیبورد را از انجمن ها و فروم ها یاد بگیرید تا به سادگی و موثر کار کنید. در کنار برنامه های قوی برای طراحی به دنبال ابزارهایی برای کاهش حجم عکس با حفظ کیفیت عالی باشید. فراموش نکنید که بهتر است یک کامپیوتر مناسب و صفحه طراحی اولیه داشته باشید.
  2. مطالعه کنید. علاوه بر مطالعات معمولتان، چیزهای بسیاز زیادی را می توانید از آموزش های آنلاین (tutorial) و مقالات یاد بگیرید. به خصوص وقتی به دنبال روش های نوآورانه و ترندها هستید، در کلاس درس نمی توانید آن را بیابید. یادگیری نکات از دیگر طراحان موفق که برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات و تجاربشان با شما مشتاق هستند، بسیار به صرفه و موثر می باشد.
  3. به انجمن بپیوندید. فریلنسینگ هیچ زمانی مانند امروز آسان نبوده است، این امر به خاطر گسترش تکنولوژی و فضای وب می باشد. شما می تواندی به بسترهای فریلنسینگ در سایت های مختلف بپیوندید که عضویت در بیشتر آن ها رایگان می باشد. لازم نیست به یک سایت فریلنسر وفادار بمانید، سعی کنید در بیشتر آن ها عضو باشید تا مشتری های بالقوه را پیدا کنید و موفق تر شوید. پروفایل خودتان را در هر کدام تکمیل کنید، چرا که ویترین مغازه شما پروفایلتان است و مشتری ها جذب آن خواهند شد.
  4. پورتفوی خود را بسازید. به نمایش گذاشتن پورتفوی گسترده، کلیدی است برای فریلنسرهای جدید تا روی کار بیایند. ولی چه کنیم اگر پروژه های تکمیل شده قبلی ما خیلی زیاد نیست؟ پاسخ این است که باید روی مدل های منتخب کار کنید تا نشان دهید چشمتان برای طراحی خوب است. لازم نیست فرد فوق العاده ای باشید. از تصاویر ساده می توانید عکس هایی خلق کنید که نشان دهد می توانید برای هر نوع نیازی راه حلی باشید.
  5. شیرجه بزنید. زمانی که پورتفوی خودتان را خوب ساختید و نمونه کارهایتان را در آن قرار دادید، وقت آن رسیده است که شروع به پیشنهاد دادن برای انجام پروژه ها نمایید. پروژه های اولتان ممکن است خسته کننده باشد ولی شما چیزی برای از دست دادن ندارید. آماده شوید که پیشنهاد بفرستید و بفرستید و بفرستید. چون قرار نیست همه پروژه ها را انجام دهید ولی برای اینکه کاری گیرتان بیاید باید برای تعداد نسبتاً بیشتری پیشنهاد بفرستید. این فرآیند را تمرین کنید و پس از آن اجازه دهید تا شخصیت واقعی تان تا حدودی مشخص شود.
  6. ذهن مشتری را بخوانید. در شغل فریلنسری، شما به مشتری های مختلفی پیشنهاد قیمت یا bid می دهبد. به جای اینکه یک متن پیشنهاد را برای همه بفرستید، زمان بگذارید و فردی که قرار است برای او پروژه ای انجام دهید را بشناسید. آیا کارفرما فردی حرفه ای است یا کمی راحت تر به نظر می رسد؟ با مطالعه شرکت یا کارفرمایی که می خواهید برای او کار کنید، لحنتان را در پیشنهاد بهینه کنید.
  7. خودتان را همیشه در صحنه نگه دارید. حقیقت این است که کارفرمایان و مشتریان همواره به یک طراح برای انجام همه پروژه ها و حل همه مشکلات اکتفا نمی کنند و این شما هستید که باید سماجت به خرج دهید و پروژه را برنده شوید. اگر خودتان را به آن ها بشناسانید و نشان دهید چقد علاقه دارید که طرح های گرافیکی خلق کنید.
  8. خسیس نباشید. این نصیحت در همه کسب و کارها به خصوص برای کسانی که دنبال جمع کردن مشتری هستند، به کار می آید. به یاد داشته باشید که مشتریان یک شانس به شما می دهند. به آن ها نشان دهید که شما برای کل فرآیند حضور دارید و هر کاری می کنید تا پروژه به خوبی انجام شود.
  9. رایگان کار نکنید. از دست دادن زمان با ارزشتان مناسب نیست. شما خیلی سخت کار کرده اید تا در این موقعیت باشید، پس ارزش خودتان را با انجام کار مفت کمتر نکنید. البته نمی گوییم که انجام قسمتی از کار در یک پروژه در حال انجام به شکل رایگان چیز بدی است، ولی ارائه پیشنهاد انجام بدون قیمت یا قیمت خیلی پایین باعث می شود درآمد آینده تان مناسب نباشد.
  10. همه نوع پروژه ای را امتحان کنید. وقتی انتخاب می کنید که یک فریلنسر شوید، احتمالا در ذهنتان این دید را دارید که برای نوع خاصی از مشتری ها و پروژه ها پیشنهاد انجام ارائه دهید. این کار، امر بدی نیست ولی وقتی تازه کار هستید بهتر است خودتان را محدود نکنید.
  11. دائما به دنبال محتوای جدید باشید. طراحی گرافیک شغلی است که در آن جلوه های بصری حکمرانی می کنند. با وجود سایت هایی مانند Pinterest و Instagram، افراد همواره در معرض تصاویر بسیار زیبا هستند. پس اگر شما به روز نباشید، نمی توانید محتوای مناسب خلق کنید. هر روز نوآوری های بصری را دنبال کنید و به آن ها نگاه کنید تا الهام بگیرید.
  12. زمان خود را مدیریت کنید. برای پرهیز از خستگی نیاز دارید تا زمان خود را دنبال کنید و با توجه به ساعت های کاری تان در هر پروژه و کار، درخواست کارمزد نمایید. برنامه های کامپیوتری و موبایلی زیادی وجود دارند که به شما در این فرآیند کمک می کنند.
  13. هیچ وقت یاد گرفتن را متوقف ننمایید. یکی از چیزهایی که طراحی گرافیکی را بسیار هیجان انگیز می کند، این است که دائما در حال تغییر است. وقت بگذارید و مهارت هایتان را توسعه دهید تا در شغلتان پیشرفت کنید. یادگیری دائمی کمک می کند حس تازگی در کار و ارزشمندی را با وجود گذشت سال ها از کار، همچنان حفظ کنید.

توجه به این موارد، باعث می شود یک فریلنسر موفق در زمینه طراحی گرافیکی باشید. برای شروع فریلنسینگ در زمینه طراحی گرافیک در سایت کارینگر ثبت نام کنید، پروفایلتان را تکمیل کنید و شروع به ارائه پیشنهاد انجام پروژه مناسب نمایید.

پروژه ,انجام ,طراحی ,خودتان ,دهید ,پیشنهاد ,داشته باشید ,طراحی گرافیکی ,نشان دهید ,پیشنهاد انجام ,طراحی گرافیک ,ارائه پیشنهاد انجام منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

percici فاتوشم | FATOSOM دیجیتال مارکتینگ ترانه های کودکان گاهنامه رنگارنگ چاپ و تبلیغات سرگرمی برای کودک 10 ماهه